לימודי תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים

משנת 2019 ואילך ניתן לרכב על אופניים חשמליים רק לאחר שעוברים מבחן תאוריה. מבחן התאוריה חשוב מכיוון שאלו שצולחים אותו יוכלו לקבל אישור כשירות לרכיבה אשר מעניק היתר לרכב על כל הסוגים של אופניים חשמליים. מבחן תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים כולל שאלות בתחומים שונים כמו חוקי התעבורה, רכיבה נכונה ושימוש בדרכים.

מתי ניתן לגשת למבחן תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים?

אם ברצונכם לגשת למבחן תיאוריה כדי לרכב על אופניים חשמליים תוכלו לעשות זאת מגיל 15 וחצי. עם זאת חשוב לזכור כי החוק בישראל מתיר לרכב על אופניים חשמליים רק מגיל 16 ומעלה. כדי להתכונן תוכלו למצוא באתר של משרד התחבורה הכנה לקראת מבחן תאוריה לאופניים חשמליים, או באתר שלנו קורס דיגיטלי ללימוד תאוריה אונליין אך רגע לפני שאתם מתכוננים, עליכם לגשת לתחנת הצילום של משרד הרישוי כדי למלא טופס בקשה לרישיון נהיגה, הנקרא גם טופס ירוק. לאחר שצולמתם ומילאתם את הטופס, תוכלו להיבחן באחד המרכזים שמבצעים את הבחינה ברחבי הארץ.

תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים

מהן הגדרות החוק הנוגעות לאופניים חשמליים?

אופניים חשמליים מוגדרים על ידי החוק כרכב לכל עניין ודבר כאשר ההתייחסות היא לכל אופניים דו גלגליים עם מנוע חשמלי. מכיוון שהחוק רואה אותם ככלי רכב, על הרוכבים עליהם לציית לכל חוקי התנועה, התקנות והתמרורים השונים שחלים על נהגי רכבים. בנוסף, הגיל המותר לרכיבה על אופניים חשמליים הוא 16.

חוקים שחלים על האופניים

המנוע של כל אופניים חשמליים חייב להפסיק את פעולתו כאשר הרוכב מגיע למהירות מקסימלית של 25 קמ"ש. הסיבה לכך היא שהמהירות הסבירה מקנה שיטה טובה יותר על הנהיגה, מאפשרת לבצע שימוש יעיל ומבוקר בבלמים, מבטיחה שהאצה תהיה יותר מבוקרת ומונעת החלקה.

חוקים שחלים עם אופן הנהיגה

החוק מפרט הנחיות ודרישות הנוגעות לנהיגה עם אופניים חשמליים לרבות מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה, נסיעה בצד הימני של הכביש, האטה בעת התקרבות לצומת עם רמזור מהבהב, איתות בעת סטייה מנתיב הנסיעה, בדיקת מראות לאחר עקיפה ולפני שחוזרים לנתיב הנסיעה, שמירה על מרווח בטיחות בין רכבים

חוקים שחלים על רוכב האופניים

לרוכבים על אופניים חשמליים אסור לחצות מעבר חצייה של הולכי רגל תוך כדי נסיעה, האופניים שעליהם רוכבים צריכים לעמוד בדרישות התקן, אין לגרור אנשים באמצעות האופניים, לרוכב תמיד צריכה להיות שליטה מלאה על האופניים, אין לרכב עם האופניים על המדרכה, אין לרכב עם האופניים בדרך מהירה או בתוך מנהרה ועוד.

שביל מיוחד לאופניים

לימוד תאוריה לאופניים חשמליים – מכירים את הגבלות החוק והדרישות לרכיבה בטוחה

כל הגבלות החוק נועדו כדי להפוך את הרכיבה על אופניים חשמליים לכמה שיותר בטוחה. לכן החוק מתייחס גם לדברים הבאים: הנהיגה בלילה על אופניים חשמליים תהיה אפשרית במידה ומותקן פנס קבוע מקדימה ומחזירי אור על הדוושות, מלבד פנס ומחזירי אור, האופניים צריכים לכלול מנגנון בלימה יעיל ופעמון. לרוכבים מותר לנהוג בשולי הדרך, והם יכולים להרכיב אד נוסף אם מבנה האופניים מאפשר זאת.

גם האכיפה נרחבת יותר

אם בעבר יכולתם לקנות אופניים חשמליים ופשוט להתחיל לנסוע, כיום אין זה כך והסיבה לכך היא תאונות מרובות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. כתוצאה מכך הוחמרו תנאי הרכיבה, עלתה הדרישה למבחן תיאוריה וגם אפשרויות האכיפה גדלו כדי למנוע נסיעה לא חוקית – רוכב אופניים חייב לעבור תאוריה לפני שיותר לו לרכב על רכב חשמלי ממונע. כיום שוטרים יכולים לדרוש מהרוכבים לבצע בדיקת דם אם קיים חשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סם מסוכן, מה גם שבעת רכיבה שלא כחוק, השוטר רשאי לעצור את הרוכב ולהוציא לו אוויר מהגלגלים. לימודי תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים זהו תנאי הכרחי לאלו מכם שרוצים ליהנות מכלי רכב זה, וכדי להתחיל עליכם ללמוד או להירשם לקורס מקצועי שיעזור להכין אתכם לתאוריה בקלות.

רוכבים על אופניים