שיעורי נהיגה לפני שניגשים לטסט
הגיע הרגע המרגש ואתם יכולים להתחיל ללמוד נהיגה! בשעה טובה. אך למרות השמחה, סביר להניח שאינכם יודעים מה בדיוק עושים, איך מתחילים ומה כולל התהליך. בדיוק בגלל זה אספנו לכם את כל הפרטים החשובים.

בשלב הראשון – טופס בקשה לרישיון נהיגה ובדיקות רפואיות

לפני שמתחילים ללמוד נהיגה צריך למלא טופס בקשה לרישיון נהיגה. במסגרת התהליך יהיה עליכם להצטלם בתחת הצילום של משרד הרישוי ולעבור בדיקות עיניים, רק לאחר שמילאתם את הטופס, הצטלמתם וביצעתם את כל הבדיקות תוכלו להתחיל עם שיעורי הנהיגה. הצהרת בריאות

השלב הבא – לעבור את מבחן התאוריה

הטסט הוא מבחן המעשי, בו בודקים את כישורי הנהיגה שלכם. התאוריה הוא המבחן התיאורטי שבודק את הידע שלכם בנהיגה, בחוקי התנועה ובתפעול הרכב. אם אתם חוששים מהמעמד, אל תחששו. כיום זה לא מורכב לעבור תאוריה לנהיגה ויש המון דרכים להתכונן למבחן. אם אתם מתקשים לגשת לבד לתהליך לימוד תיאוריה לנהיגה, תמיד תוכלו להירשם לקורס הכנה לתאוריה של כמה מפגשים בודדים, כאשר אתם יכולים להירשם לקורס בזום או דיגיטלי. ישנם קורסים מאוד יעילים עם אחוזי הצלחה גבוהים, אשר מלבד הלימודים בפועל מאפשרים לכם לתרגל סימולטנית מבחני תאוריה של משרד הרישוי, כדי שתרגישו כמה שיותר מוכנים ותוכלו לעבור את המבחן בפעם הראשונה שאתם ניגשים אליו.

עברתם תאוריה? הגיע הזמן לעלות על הכביש

לאחר שיש לכם תאוריה ביד, אתם יכולים להתחיל ללמוד נהיגה בשקט וללא עיכובים מיותרים. לא תצטרכו לסיים שיעורי נהיגה ואז להמתין עד שתעברו תאוריה, אלא ללמוד ברצף את ספר השיעורים המינימלי ואז לגשת לטסט. שיעור נהיגה לקראת טסטכמות שיעורי הנהיגה שתצטרכו לפני שאתם ניגשים לטסט היא 28, כאשר כל שיעור אורך 40 דקות. בשיעורי הנהיגה מורה הנהיגה ילמד אתכם את “חוקי הכביש” ויקנה לכם את כל הכלים הנדרשים כדי לנהוג בבטחה, תוך שמבינים יותר לעומק כיצד לתפעל את הרכב ומהי תרבות הנהיגה. בנוסף מורה הנהיגה גם יסייע לכם ליישם את חוקי התנועה במהלך הנהיגה, יעיר לכם כאשר אינכם עושים משהו כשורה וכדומה.

כמה עולים שעורי נהיגה?

המחיר של שיעור נהיגה לתאוריה משתנה בין חברה לחברה, בהתאם לרכב שעליו נוהגים, הוותק של המורה ועוד שלל משתנים. ישנם גם מקומות אשר יאפשרו לכם לרכוש חבילה של 28 שיעורים, טסט פנימי וטסט חיצוני. לפני שאתם הולכים על חבילה שכזו, שימו לב מה המדיניות במידה ואינכם שבעי רצון, האם יוחזר לכם הכסף, כמה זמן תצטרכו להודיע מראש וכדומה. לאחר שמצאתם מורה או בית ספר לנהיגה, יהיה עליכם לעבור תהליך רישום במהלכו תמסרו את פרטיכם האישיים, ובמקביל מורה הנהיגה ירשום אתכם במערכת “ברוש”. שימו לב שאתם מקבלים מסרון מהמערכת שמאשר את הרשמתכם, שכן ללא הרשמה במערכת לא ניתן יהיה להזמין טסט עבורכם.

הרגע לו חיכינו – הטסט

לאחר שעברתם את מספר השיעורים הדרוש, תעברו טסט פנימי שבודק האם אתם אכן מוכנים לגשת לטסט חיצוני. במידה ועברתם את הטסט הפנימי, תמשיכו עם שיעורי הכנה לטסט, עד שסיימתם את המכסה הנדרשת ואז המורה יתאם לכם מועד לטסט. אל הטסט עליכם להגיע עם אישור שעברתם תאוריה, תעודת זהות ותשלום אגרה. מבחן נהיגה הטסט שלכם יערך על ידי בוחן מטעם משרד הרישוי ברכב שבו למדתם נהיגה. במהלך הטסט הבוחן ינחה אתכם לאן לנסוע כשהוא מבקש מכם להחנות, להשתלב בתנועה, לצאת לכביש המהיר ובודק את כישורי הנהיגה שלכם באופן כללי. אורכו של הטסט כ-20 דקות. במידה ונכשלתם אל תתייאשו! תוכלו להתאמן עם המורה שלכם על כל שטעון שיפור ולגשת שוב לטסט תוך 7-14 ימים ממועד הגשת הבקשה.