מבחן תאוריה – עיוני
לפני התחלת לימודי הנהיגה המעשיים עליכם לעבור את מבחן התאוריה העיוני. מטרת מבחן התאוריה העיוני הוא לבדוק את הידע שלכם בהכרת הרכב ובהתנהגות נכונה בדרך. המבחן יבוצע על מחשב בעמדה ייעודית באחד ממכוני התאוריה הפרוסים בארץ אליו תלכו.

לימוד תאוריה

נבדק ונמצא כי תלמידים אשר היו שותפים לקורס תאוריה שהועבר ע"י מורה לנהיגה המתמחה בלימוד תאוריה הכירו טוב יותר את חוקי התנועה, התמרורים, כללי הבטיחות ואת מכלולי הרכב השונים. תוקפו של מבחן התאוריה הוא 5 שנים מיום הוצאתו.

מבנה מבחן התאוריה

המבחן העיוני מונה 30 שאלות בשיטת בחירה מרובה (שאלון אמריקאי), לכל שאלה ישנם 4 תשובות אפשריות ומתוכן רק תשובה אחת בלבד תהיינה נכונה. השאלות נבחרות לכל נבחן באופן אקראי מתוך מאגר השאלות המונה כ-1200 שאלות המתעדכנות מעת לעת. נבחנים אשר ביצעו לימוד לתאוריה טוב ומעמיק ויצליחו לענות על 26 שאלות נכונה לפחות יעברו את המבחן בהצלחה. בסיום הבחינה העיונית בנהיגה יקבל הנבחן את תוצאותיה בכתב ובכלל זה, את השאלות עליהם לא ענה נכונה. באפשרותם לעיין בתרגול שאלות כאן באתר ולתרגל את השאלות שיהיו במבחן התאוריה

היכן מבצעים מבחן תאוריה? לומדים תמרורים לתיאוריה

את מבחן התאוריה תוכלו לבצע במגוון תחנות בפריסה ארצית. לבחירת התחנה הקרובה אליכם, עליכם להכנס לדף הקישורים באתר ובו יהיו לכם את כל האופציות לבחירה לפי: מקום, תאריך ושעת בחינה לבחירתכם.

מה צריך להביא למבחן?

תעודה מזהה (תעודת זהות או דרכון). מי שטרם מלאו להם 16 שנים, יצטרכו להביא תעודת זהות של אחד ההורים עם ספח או דרכון ישראלי בתוקף.