מה ההבדל בין תאוריה לרכב משא קל לבין רכב פרטי?
כדי לעלות על הכביש ולהתחיל לנהוג, אי אפשר פשוט לצאת לדרך, אלא לעבור שיעורי נהיגה, מבחן מעשי ותאוריה. כמובן שקיימת משמעות לסוג הרכב עליו תרצו לנהוג ולסוג הרישיון אותו תרצו להוציא, שכן על פי החוק והתקנות, ישנו הבדל בין נהיגה על רכב פרטי לבין נהיגה רכב משא קל. הבדלים אלו באים לידי ביטוי בעיקר בדרגת הרישיון, בסוג הרכבים שתוכלו לנהוג עליהם בהתאם לרישיון שאתם מוציאים וגם באופן הלימוד ובמבחן התיאוריה של משרד הרישוי.

מהי דרגת הרישיון של רכב פרטי?

המעוניינים לנהוג ברכב פרטי צריכים להוציא רישיון B. רישיון B מאפשר לכם לנהוג ברכב מנועי שהמשקל שלו לא עולה על 3,500 ק"ג, ושמלבד הנהג, מספר הנוסעים בו לא עולה על 8, למעט רכבי סיור, מוניות ואוטובוס ציבורי שדורשים דרגת רישיון ייעודית.

מהי דרגת הרישיון של רכב משא קל?

אם אתם מעוניינים לנהוג ברכב משא קל, עליכם להוציא רישיון C1. רישיון זה מתיר לכם לנהוג ברכב מנועי מסחרי וברכב עבודה שמשקלו הכולל עולה על 3,500 ק"ג אך לא עולה על 12,000 ק"ג, לרבות כאשר צמוד אליו גרור שמשקלו הכולל לא עולה על 3,500 ק"ג. כמו כן בעלי רישיון C1 יוכלו לנהוג באוטובוס ציבורי או פרטי במידה ויש להם גם רישיון D2, D3ו-D4 בהתאם לתקנות האמורות בחוק.

תאוריה לרכב פרטימתי אפשר להתחיל?

כל מי שרוצה להוציא רישיון נהיגה מחויב לעבור מבחן תאוריה, ללא מבחן, לא ניתן לגשת למבחן המעשי. לכן מטבע הדברים, כשם שישנו הבדל בסוג הרכב ובדרגת הרישיון, כך יהיה הבדל בין מבחן תאוריה לרכב פרטי לבין תאוריה לרכב משא קל. מלבד השאלות במבחן עצמו, ישנם עוד הבדלים לרבות בתנאים הנדרשים כדי להתחיל ללמוד:

התנאים של מבקשי רישיון C1

הגיל המינימלי שבו אפשר להתחיל ללמוד עבור קבלת רישיון C1 הוא 17. אם אתם רוצים לגשת לתיאוריה או למבחן מעשי תצטרכו להיות בני 17.5 לפחות, ואם לקבל רישיון בפועל עליכם להיות בני 18. כמו כן כדי לעבור טסט בן 40 דקות, יהיה עליכם לעבור מינימום 32 שיעורי נהיגה בפועל. אם אין לכם רישיון מדרגה B ועוד לא מלאו לכם 24 שנים, תהיו חייבים בתכנית ליווי, כאשר את חובת הליווי תוכלו לבצע על רכב פרטי או על רכב משא קל, לבחירתכם. במידה ויש לכם רישיון נהיגה לרכב פרטי (רישיון B) במקום לקחת מינימום 32 שיעורי נהיגה, תחויבו רק ב- 20.

התנאים של מבקשי רישיון B

מספר השיעורים המינימליים שיש לעבור כדי להוציא רישיון לרכב פרטי הוא 28, אפשר להתחיל ללמוד נהיגה כבר בגיל 16.5, לגשת למבחן תאוריה ניתן בגיל 16 ו-3 חודשים ולעבור טסט (מבחן מעשי) בגיל 16 ו-9 חודשים.

תאוריה לרכב משא קלהאם ישנו הבדל בין מבחן תאוריה לרכב פרטי לבין רכב משא קל?

מבחן תאוריה לרכב משא יכלול את השאלות שיופיעו במבחן לרכב פרטי, אך גם שאלות נוספות הנוגעות לנהיגה על רכב משא כמו למשל כללים שונים הנוגעים לנהיגה ולהסעת נוסעים, מידות המשאית, אמצעי בטיחות, עמידה בעומסים, מערכות של משאית ועוד. מכיוון שהלמידה שונה, כי נכנסים לתמונה נושאים נוספים הקשורים לנהיגה במשאית וברכב משא קל, כיום ניתן לעבור קורס תאוריה שיסייע לכם להתכונן במידה ואתם רוצים להוציא רישיון בדרגה C1 (עבור רכב משא קל) ולקבל את כל הכלים והידע שיעזרו לכם לעבור תיאוריה בהצלחה כבר במבחן הראשון. כמובן שאפשר גם תוך כדי לעשות מבחני תאוריה של משרד הרישוי שיעזרו לכם לחדד את הידע, לתרגל, לשפר טעויות ולעבור את מבחן התאוריה בקלות.