תאוריה בעל פה / בשמע

אם אתם רוצים להוציא רישיון נהיגה אך מוטרדים מהעובדה שאינכם שולטים בשפה העברית, או לא יודעים לקרוא ולכתוב בשפות שבהן נערכת הבחינה (עברית, אנגלית, ערבית, רוסית, אמהרית, צרפתית וספרדית), תשמחו לגלות כי עומדת לרשותכם האפשרות לעבור מבחן תאוריה בעל פה / בשמע.

תיאוריה בעל פה

מי יכול לבצע מבחן תאוריה בשמע?

ישנם אנשים שונים שבמקום להיבחן במערכת ממוחשבת כמו שאר האנשים, יכולים לעבור מבחן תיאוריה בשמע, ביניהם:

  • עולים חדשים שלא יודעים קרוא וכתוב – הנמצאים בארץ עד 3 שנים ושאין מבחנים בשפת האם שלהם.
  • אנשים המאובחנים עם לקות כמו למשל דיסלקציה, שהלקות עשויה להשפיע על הצלחתם בבחינה.
  • תושבי ישראל שלא יודעים קרוא וכתוב – בכל אחת מהשפות שבהן מתבצעת הבחינה.
  • אתם לא עונים לאחת מהקטגוריות הנ"ל ועדיין רוצים לעשות מבחן תאוריה בעל פה – צרו עמנו קשר עוד היום בואטסאפ ואנחנו נעזור לכם https://bit.ly/2UzrTFl

כמו כן הבחינה בשמע מתאימה עבור דרגות הרישיון הבאות בלבד:

  • רכב פרטי ואופנוע דרגה B , A
  • רכב משא קל עד 12 טון דרגה C1

כיצד נרשמים לתיאוריה בעל פה?

כדי לעבור תיאוריה בשמע, יש לתאם תור במוקדים של אחד מזכייני התיאוריה ברחבי הארץ, כאשר פרטים של המוקדים ניתן למצוא באתר מבחני התאוריה. אולם לפני כן עליכם לקבל אישור לביצוע תיאוריה בעל פה ולשם כך, קודם כל עליכם להגיש בקשה למשרד הרישוי.

את טופס הבקשה יש להגיש באחד הסניפים של רשות הרישוי ולצרף מסמכים שמעידים על הלקות או על כך שאינכם שולטים בשפה, בנוסף למסמכים הרגילים.

המסמכים הנדרשים יהיו:

  • תעודת עולה – עבור עולה חדש שנמצא עד 3 שנים בארץ.
  • אישור על שנות השכלה ממשרד החינוך או מהרשות המקומית – עבור אדם שאינו יודע קרוא וכתוב.
  • תצהיר מעורך או מבית משפט – עבור אדם שאינו יודע קרוא וכתוב (יספיק במקרים חריגים כאשר אין אפשרות להשיג אישור השכלה).
  • אישור ממאבחן רפואי, ממשרד החינוך או מבית הספר – עבור אדם שמאובחן עם דיסלקציה או לקות למידה חמורה.

לאחר קבלת האישור על תיאוריה בשמע, יהיה עליכם להזמין בחינה אצל אחד המפעילים, שאת הרשימה שלהם ניתן למצוא באתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

מבחן תיאוריה בשמע

מה חשוב לדעת על תיאוריה בע"פ או בשמע?

תיאוריה בע"פ או בשמע נערכת בשפה הערבית והעברית, עם זאת כאשר מירי רגב היתה שרת התחבורה היא פעלה לתת הזדמנות שווה לבני העדה האתיופית, שאינם שולטים בשפה העברית, להוציא ולחדש רישיון נהיגה. לכן על פי המתווה החדש, בני העדה שנולדו עד לשנת 1980, יוכלו לבצע תיאוריה בעל פה ללא צורך להוכיח קושי בהבנת השפה ולאחר שעברו הכשרה עיונית של משרד העלייה והקליטה.

הבחינה תקפה לשלוש שנים, במידה ונכשלתם תוכלו לגשת לבחינה חוזרת ביום המחרת, כמו גם לערער על התוצאות תוך 72 שעות ממועד קבלת התוצאות. הערעור יוגש למשרד הרישוי באזור שבו ביצעתם את המבחן.

הבחינה עצמה אורכת 50 דקות, כוללת 30 שאלות וכדי לעבור, עליכם לצבור פחות מ- 4 שגיאות, כולל. לכן מומלץ מאד להתכונן מראש עם לימודי תאוריה בעל פה שיכינו אתכם לעבור את המבחן על הפעם הראשונה.

שיהיה בהצלחה!